söndag 4 januari 2009

4 jan - Je reste dans l'appartement



Så här ser innergården ut, sett från köksfönstret och balkongen (som man inte riktigt kan gå ut på när det är -14 :)) Tydligen är husen i detta området typiska för Montréal (bor med en arkitektstudent, så hon borde veta) och jag tycker att de är ganska fina faktiskt. De är iofs mycket finare från framsidan, så när jag väl lyckats ta mig ut ur lägenheten kan jag passa på att ta en bild på själva huset.

Har alltså inte lämnat lägenheten idag heller, vilket börjar bli ordentligt deprimerande. Vill bara gå ut och se mig omkring eftersom jag egentligen inte har en aning om var jag befinner mig... Måste ta mig till skolan i morgon kl. 14 för ett obligatoriskt välkomstmöte, så då får jag andas lite frisk luft i alla fall. Ska bli kul att komma till universitetet och träffa de andra utbytesstudenterna. Hoppas att jag inte smittar dem bara.. :)

Träffade min rumskompis pojkvän Danny ikväll (son "chum") och han verkade väldigt trevlig. De läser båda arkitektprogrammet på Université de Montréal. Både han och Céline pratar dock väldigt lågt och försiktigt och är mycket reserverade som personer, vilket jag är lite förvånad över (de är ju trots allt nordamerikaner). Men jag antar att jag föredrar det framför nordamerikaner som är högljudda och pladdriga... Känns iofs som att Céline blir mindre och mindre reserverad ju mer vi pratar, så jag tror att det kommer att fungera mycket bra att bo ihop med henne! Hon är väldigt hjälpsam och förklarar hur jag ska gå till väga för att ta mig till olika platser och hon har tipsat om ställen som hon tror att jag skulle gilla. Kul att hon faktiskt verkar tycka att det är trevligt med en rumskompis och att hon inte bara ser mig som någon som ger henne lite exta pengar varje månad...

Nu ska jag kolla på lite fler avsnitt av the big bang theory (Anna - tipsa Patrik, han skulle gilla denna serie! Perfekt för en KTH-kille:)) Ingen feber längre, så jag kan faktiskt ligga i soffan och ha det ganska bra trots allt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena tjena! Skönt att du börjar bli bättre, se till att ha mössa på dig utomhus! När man är sjuk kan även detta passa dig: The.Atheism.Tapes.Steven.Weinberg.2005.DVDRip.XviD-DOMiNO bara söka på torrentz.com Vi har även det kallt här i hufvudstadhen, minus 14 idag.
Innergården såg ju fin ut...eller något :P

Bli nu frisk,

kram

E

Unknown sa...

Härligt att höra ifrån dig Maria, fast jättetråkigt att du blivit så himla dålig. Detta är första gången jag är inne på en blogg i hela mitt liv, hör och häpna! och nu till och med lägger in en kommentar, kors i taket! Här i Stockholm verkar det vara samma väder som ni har med 15 minus och vintervitt. Fint, men lite väl kallt! Kram Filippa

Anonym sa...

Ha Ha mr E, ska jag tolka det som att du inte tyckte att innergården var mycket att hänga i julgranen? :) TAck för tipset, ska kolla upp! Sköt om dig också!

Filippa, kul att jag fick vara din första blogg! :) Hoppas att allt är bra med dig! Stor kram

Anonym sa...

KTH-kille? Quoi?

Anonym sa...

Ha ha, Anna. Är inte Patrik en KTH-kille? :) Sist jag kollade var han doktorand på KTH.. De eventuella, negativa associationer du får när du hör KTH-kille får du själv stå för (jag lade absolut ingen värdering i det i min text) :) Stor kram, hälsa KTH-killen och smågrisarna!