söndag 25 januari 2009

25 jan - Les devoirs..



Så här roligt har jag haft det ikväll.. Har suttit och försökt resumera en bok om Globalisation på 2 sidor, vilket inte är en helt lätt uppgift. Ämnet är ju ganska omfångsrikt om man säger så.. Känns så förenklat att sammanfatta det som stod i boken på bara några ynka sidor. Men jag antar att de är det som är själva utmaningen! Är hur som helst klar med mina två sidor, men eftersom jag känner mig som en analfabet idag gör jag nog bäst i att slänga ett getöga på texten imorgon igen.

Helgen har med andra ord mest bestått i att läsa, läsa och läsa. Igår kväll (lördags) passade iofs jag, Céline och Célines ex Célines (mycket Céline här) lillebror Kevin på 9 år. Vi åt lasagne och chokladkaka, spelade Nintendo Wii och tittade på en japanska mangafilm (Spirited away). Jag kom dock inte i säng förrän halv 3 ungefär och tyvärr vaknade Kevin vid 8-snåret med nintendosugna tummar.. Inte det bästa sättet att vakna på måste jag erkänna. Har faktiskt haft ont i huvudet hela helgen och gått och nyst och snorat.. Börjar misstänka att jag inte riktigt är gjord för det här klimatet..

Pratade med familjen Goldberg från Pennsylvania (som "adopterade" mig när jag var i USA över en sommar och jobbade på ett sommarläger för barn) i lördags också och de kommer förmodligen att komma upp hit en helg och hälsa på. De är världens gulligaste och det ska bli superkul att träffa Leah (deras dotter som var på sommarlägret) igen!

Men bäst av allt denna helgen är såklart att det är spikat att jag får superfint besök från Sverige av ingen annan än Jan den 5 mars! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Va kul att höra att du har det bra. Här hemma har vi just satt igång och det är inte hälften så härligt väder som hos dig!
Ta hand om dig!
Kram /Frida