lördag 3 januari 2009

3 jan - La Pneumonie?!

Låg och vred mig i febersmärtor hela natten... Gick upp och började googla lite och insåg att jag kanske har lunginflammation!!! Jag har ont bakom revbenen när jag andas, vilket är det som gör mig mest orolig faktiskt eftersom det är ett symptom för lunginflammation. Har ju gått och burit på något i typ 3 veckor, med mycket hosta och så, och min nedkylning igår verkade inte precis ha varit någon hälsokur... Nu hoppas jag verkligen att det inte är lunginflammation, utan bara en vanlig "förkylning". Har ju varit så stolt över att jag inte har varit sjuk på typ 5-6 år, känns jobbigt att den sviten nu är över...

Klockan är 15.21 här nu och Céline kom hem för en halvtimme sen ungefär. Vi tog temperaturen på mig och den var helt normal (35,9), så febern har gått ner i alla fall. Har tagit några alvedon (som jag aldrig tar i normala fall) och de verkar ha haft effekt. Har fortfarande lite ont bakom revbenen när jag andas djupt, men annars mår jag helt OK. Är lite trött, men det är nog för att jag fortfarande är jetlaggad och inte har ätit en riktigt måltid hittills på hela året (det är faktiskt sant...). Har bara ätit mackor, frukt och granola typ. Tänkte ta mig ut i köket sen och slänga ihop en quinoa-sallad eftersom jag känner att jag orkar det nu. Annars kommer jag sitta här i lägenheten hela dagen och ta det lugnt, kolla på film och tv-serier... Känns det dåligt imorgon också, sa Céline att det fanns en doktor runt hörnet bara som jag kan gå till.

Känns så enormt tråkigt att vara isolerad i lägenheten de första dagarna jag är här. Jag vill gå ut och se mig omkring i stan och ordna med allt det praktiska. Jag har inte ens haft energi att packa upp mina väskor, utan allt jag har orkat med är att sitta i soffan och titta på tv och surfa runt på internet. Hoppas verkligen att detta går över snart och att jag INTE har fått lunginflammation... Skolan börjar ju på måndag och jag vill inte missa de första dagarna.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig vännen! Hoppas att du snart blir bättre. Ser fram emot att följa dina äventyr här!

Anonym sa...

Hej vännen! vad kul att hitta en blogg med dig. ska definitivt följa dig här :) hoppas att du blir frisk snart! ta hand om dig och lycka till! kram micki

Anonym sa...

Åh tack! Gulliga ni är! Förhoppningsvis är jag frisk snart och då lovar jag att lägga upp lite roligare inlägg och bilder!

Anonym sa...

Hej Maria! Krya på dig snabbt nu så att du kan ge dig ut och njuta av äventyret snart :) I Sthlm är det 12 minus och på Drottning Kristinas Väg har vi froststjärnor på fönstrena, myyyys! Kram Bongan