onsdag 14 januari 2009

13 jan - Un resto Végetalienne



Denna bild är tagen på ett café ganska nära där jag bor som heter Café Noir. Något som är bra är att det på nästan alla caféer finns färskpressade juicer av olika frukter. Jag är riktigt svag för färskpressad äpplejuice! Idag drack jag min juice och läste Montréals Métro medans jag väntade på Eric (min kompis från flygplatsen) som skulle visa mig lite trevliga ställen i området. Efter ett besök på Quebecs sjukförsäkringskontor för att få mitt sjukförsäkringskort var jag rätt sugen på att se något annat. Speciellt eftersom jag måste gå tillbaka dit i veckan med ett papper som jag hade glömt att ta med...

Hur som helst. Eric visade mig en mycket populär vegansk restaurang. Det var verkligen ett superbra ställe som jag definitivt kommer att gå tillbaka till många gånger. De hade allt som jag gillar och det var dessutom ganska billigt! Det roligaste var att det verkar vara ett superpopulärt ställe dit helt normala (inte bara en massa hippies med dreads och thaibyxor (lite för kallt för det iofs här)) människor går. Efter det gick vi till ett en bar där de vanligtvis har after work (Cinq a Sept (5 till 7)som det heter här) med livemusik. Även det var ett trevligt ställe och jag kommer nog gå dit igen för att köra en after work någon dag. Fick en massa andra bra tips av honom också som kan vara värdefulla (som att man visst kan köpa kontantkort till sin mobiltelefon..). Eric är en "struggling artist", som så många andra här i Plateau och jag tror att Gustav och han skulle komma ordentligt bra överens om de träffades. Synd att Gustav inte kommer och hälsar på faktiskt, tror verkligen att detta, på många sätt, är en stad i hans smak.

Var ledig från skolan hela dagen och hade en riktigt bra dag allt som allt. Fick dessutom tag på min hudcreme tillslut (jag kan för tillfället dra av hud från mitt ansikte så torr jag är!)! När jag skulle gå hem vid elvatiden på kvällen hade det dock blivit -20 grader och jag missade min buss med 1 sekund ungefär. Bussarna går bara varje halvtimme sent på kvällen, så det blev en frisk promenad på 20 minuter i arktisk kyla. När jag kom hem var jag som en isbit och fick gå och lägga mig i mjukisdräkt och fleecetröja. Men det gick bra det också! :)

Inga kommentarer: